Om Molly’s Heart

Molly's Heart mener at alle har ret til et værdigt liv.

Vores mål er at drive en social ansvarlig forretningsmodel, hvor vi sigter mod at forbedre forholdene for mikro-iværksættere, familie-producenter og styrke kvinders rolle. Derfor samarbejder Molly's Heart med non-profit NGO'er, fair trade-organisationer og direkte med små lokale producenter.

Molly's Heart skaber fair handel med udviklingslandene. Vi køber socialt ansvarlige produkter fra de dygtigste håndværkere, designere og kunstnere fra udsatte områder – særligt i Afrika. Det giver udsatte og fattigdomsramte mennesker en levevej. Og det giver os mulighed for at hjælpe disse mennesker.

Vi fokuserer vi på hvilket miljømæssigt og socialt aftryk vi sætter på verden. Det gør vi gennem de samarbejdsaftaler vi har, de produkter vi sælger, de events vi afholder og de værdier vi lever efter.

Gennem vores værdisæt; samhørighed, åbenhed, venlighed og optimisme, er det drømmen at kunne skabe mere fair samhandel samt skabe kendskab til de enorme potentialer, som findes mange steder i udsatte områder. Gennem kendskab skabes tryghed og ligeværd. Det mener vi er fundamentet for samhørighed, venlighed og optimisme – på tværs af geografier og samfundsudfordringer.

Molly's Heart er etableret af Birgitte Frost Mathiesen.

Om navnet Molly’s Heart

Hvem er Molly?

Molly er en af de mest kraftfulde og beundringsværdige personer, Birgitte har mødt, hedder Molly. Molly Melching er grundlægger af den amerikanske NGO og non-profit udviklingsorganisation Tostan. Tostan har markant forbedret livsvilkårene for mere end 5,5 millioner mennesker i Vestafrika. Organisationen har blandt andet afskaffet omskæring af piger og kvinder samt barneægteskaber og indført demokrati og kendskab til menneskerettigheder.

Birgitte sidder i bestyrelsen for Tostan Danmark og arbejder for at rejse midler til udviklingsprojekter i flere afrikanske landsbyer.

Vores mission

Molly's Hearts mission er at bidrage til at afskaffe fattigdom og skabe værdige liv for alle gennem socialt ansvarlig handel.

Om medarbejderne

Birgitte
Grundlæggeren af Molly’s Heart hedder Birgitte - og ikke Molly. Birgitte har gennem et langt liv rejst og boet i områder i verden, hvor de største udfordringer har været at etablere et liv, hvor familien kan overleve. Skolegang, sundhed, demokrati og menneskerettigheder har været emner, der ikke har været overskud til eller indsigt i. Særligt gennem de sidste 10 år har Birgitte arbejdet med social ansvarlighed i form af bl.a. sociale investeringer, socialt entreprenørskab, bæredygtige forretningsmodeller m.m. Du kan se mere om Birgitte på Linkedin her.

Josephine
Josephine er vores unge søde, stilsikre og socialt bevidste medarbejder. Josephine har også besøgt de dygtige kvindelige mikro-iværksættere i Senegal. Josephine er en vigtig del af vores logistik og forsendelse og en stor del af indkøbet af vores produkter.

Tina
Tina er vores snorlige, superseje og skarpe økonomi-person. Tina sikrer, at der er styr på ALT. Du møder Tina på vores kontor.

Om produkterne

Vores produkter er håndlavede. Dvs. der kan forekomme små variationer i f.eks. mål (26 cm. kan godt være 25,5 el. 26,5 cm.). Produkterne er også lavet af naturmaterialer (siv, græsser, læder, skind, messing, kobber, træ, sølv m.m.) og naturen er naturlig. Dvs. at farver, tykkelser, knaster m.m. vil være at finde.

Det vi kan love dig er, at vi kun samarbejde med de dygtigste personer, at vi sigter efter størst mulige grad af bæredygtighed, har fokus på zero waste og 100% kan stå inde for de arbejdsforhold og betalinger som vi giver, dem der producerer vores varer.

Langt de fleste af vores produkter er unika. Det vil sige, at der findes kun én af slagsen. F.eks. én skulptur, en taske, et smykke m.m. der lige præcis ser ud som den du køber.

At alt er håndlavet og unika betyder, at vi engang imellem har udsolgt. Vi forsøger at supplerer op med både tilsvarende og andre spændende unika, så hurtigt som muligt.

Ca. 80% af vores produkter er fra lande i Afrika. Desværre er Afrika ikke det eneste sted med stor fattigdom og derfor køber vi også produkter fra bl.a. Nepal, Yemen, Nicaragua og Indonesien. Fælles for dem er, at de er fair trade, socialt ansvarlige og fokuserer på at passe på Jordens ressourcer.